Drama de pe front a lui Tudor Gheorghiu se declanseaza in momentul in care aude o stire despre o crima citita de un coleg la popota cazarmei. Crima facuta din gelozie ii readuce aminte de casatoria cu Lena, inceputa din dragoste nemarginita. Ea, o studenta la Litere. El, student la Filozofie. Dragostea pana aproape de adoratie fata de sotia lui incepe sa se stinga treptat in momentul in care Tudor primeste o mostenire iar Lena se transforma in opusul a ceea ce diviniza sotul ei la ea. Mondenizarea ei, indoiala lui, nesiguranta, barfele, evidentele, toate il fac pe Tudor sa se framante si sa treaca prin stari interioare intense de incertitudine, suferinta, dezamagire si, pe final, indiferenta. Sub forma flashback-urilor, asemeni romanului din care se inspira, ne sunt prezentate zbuciumul interior si gandurile contradictorii care il macina pe Tudor Gheorghiu, sub forma fluxului de constiinta si a memoriei involuntare. In plus, o constientizare apasatoare a razboiului nu ca aducator de pace si de restabilire a ordinii, ci ca distrugator de vieti, de demers inutil si violent. Paralela se duce intre suferinta din dragoste versus suferinta razboiului, dilema care il consuma sufleteste pe eroul principal.Drama de pe front a lui Tudor Gheorghiu se declanseaza in momentul in care aude o stire despre o crima citita de un coleg la popota cazarmei. Crima facuta din gelozie ii readuce aminte de casatoria cu Lena, inceputa din dragoste nemarginita. Ea, o studenta la Litere. El, student la Filozofie. Dragostea pana aproape de adoratie fata de sotia lui incepe sa se stinga treptat in momentul in care Tudor primeste o mostenire iar Lena se transforma in opusul a ceea ce diviniza sotul ei la ea. Mondenizarea ei, indoiala lui, nesiguranta, barfele, evidentele, toate il fac pe Tudor sa se framante si sa treaca prin stari interioare intense de incertitudine, suferinta, dezamagire si, pe final, indiferenta. Sub forma flashback-urilor, asemeni romanului din care se inspira, ne sunt prezentate zbuciumul interior si gandurile contradictorii care il macina pe Tudor Gheorghiu, sub forma fluxului de constiinta si a memoriei involuntare. In plus, o constientizare apasatoare a razboiului nu ca aducator de pace si de restabilire a ordinii, ci ca distrugator de vieti, de demers inutil si violent. Paralela se duce intre suferinta din dragoste versus suferinta razboiului, dilema care il consuma sufleteste pe eroul principal.
|